Reklám:
 
Napló
2005. 03. 16. - Nekiláttam a motor elkészítésének
 
Már az elején volt 1 buktató. A tulaj, akitől vettem volna az sr 50 -est eladta elöttem a gépet. Azért a babettát már készítgetem. Ricchie kölcsönadja a szörnyeteget, hogy legalább a méreteket meg tudjam nézni és a váz szétvágásának , aztán csak a motort kelljen majd beletenni a gépbe - ha lesz -.
2005. 05. 21. - Vettem egy Schwalbe vázat
 
Hát elég sok idő kimaradt, de Ricchietől tudtam szerezni egy Schwalbe vázat. Sokáig nem is maradt egyben!
Ahogy volt félbe vágtam. Aztán majd kiderül hogy sikerül egybehegeszteni a babetta vázzal.
2005. 05. 23. - Nekiláttam a motor öszzehegesztésének
 
Hát összehegesztettem a két vázdarabot, úgy nézki hogy bírni fogja. A biztonság kedvéért azért két nagy csavarral megfogattam. Hát elég érdekesen nézett ki, de legalább tuti hogy nem esik szét :) !
2005. 06. 20. - Lecsiszoltam a motort.
 
Volt vele munka rendesen! Mire leflexeztem az a sok felesleges hegesztést szétment a fülem, de legalább a csiszolás után sima lesz!
2005. 07. 15. - Megvan a kormány.
 
Szereztem egy komárt, még a régi hátsó rugó nélkülit. Az egész motor tiszta rozsda. De a kormány megtetszett :)! /meg persze a blokk is, de ezt majd egy másik motornál!/
Szóval a kormányt is lecsiszoltam, meg a babetta első sárhányójának a felfogatójából csináltam rá merevítőt.
2005. 08. 05. - Megvettem a festékeket.
 
Mivel kompresszort még nem vettem, azt meg megfogadtam hogy a motort egyedül fogom megépíteni /kikéve a furatást, ha lesz/ ezért én is fogom lefesteni. Vettem egy rozsdásodásgátló alapozó, ezüst, fehér, arany festéket és lakkot. Úgy néz ki hogy megvan a motor teljes festése már elméletben, de majd eldől hogy hogy fog kinézni.
2005. 08. 08. - Kezd összeállni a motor!
 
Megtaláltam a tank helyét is, és talán sikerül is vennem egy endurot 8.000 Ft-ért, csak nem a gyári blokkal, hanem 3 sebességessel. De majd úgy is kiderül. Ha elhozom a motort akkor megcsinálom a lámpákat. Nagyon állat lesz!
2005. 08. 16. -Vettem egy direktszűrőt.
 
Már régebben vettem egy sportlégszűrőt a robogómhoz, de azon nem nagyon tetszett, túl traktor hangja volt.
Gondoltam majd a Simbettára jó lesz. Kipróbáltuk Ricchie Schwalbe- ján hogy milyen lesz, de túl sok levegőt kapott. Ma délután megint alkottam. Valahogy meg kellett oldanom, hogyan lehet majd szabályozni a levegő mennyiségét. A Remus honlapján láttam egy pillangószelepet kipufogóhoz. Gondoltam ez jó lehet a légszűrőhöz is.
 
Ehhez nincs sok dologra szükségünk:
                                                             - Alátét /cső átmérőjével azonos méretű/
                                                             - 3 db 10-es anya + egy 10-es csavar
Az alátét két szélére ráhegesztjük a két anyát. A hegesztésnél vigyázzunk arra, hogy az anyák egymással egyvonalban legyenek, mert ha ez nem jó akkor a csavar majd nem megy át rajtuk. A hosszú csavarok helyett használhatunk két rövidet is, és akkor nem lesz gond azzal, hogyan megy át a csavar mind a kettőn.
Ha ezzel készen vagyunk akkor már csak két lyukat kell fúrnunk a gumi csőre, beletenni az alátétet a csőbe, aztán áthajtani az anyákon.
Nyitott szeleppel
és zárva.
2005. 08. 17. - Végre vettem egy simsont!
 
Ma végre tudtam venni egy simsont!!! Tőlünk 40 km-re sikerült megvennem a gépet, egy haveromtól, 8000 Ft-ért. Már régóta állt egyhelyben. Nem valami fényes darab, de az árát nagyon megéri! Úgy néz ki hogy a Telót, kereket és blokot használom majd a simbettánál. 5 órakor hoztuk meg, de még ma este szét is szedtem.
Amikor lehúztam a hengert, elég csúnya látvány fogadott. A henger, meg a dugattyú is szépen öszzerohadt már. A váltójával nincs gond.
A kokszos dugattyú
és a rozsdás henger
2005. 08. 18. - Összeraktuk a SIMBETTÁT.
 
Délelőtt levágtam a simbettáról az első villa tartóját, és levágtam róla minden felesleges tartót, kormányzárat. Aztán lerövidítettem 14 cm-re az egészet és behegesztettem vissza a helyére, de már sokkal függőlegesebben. Ha úgy hegesztem vissza ahogy volt eredetileg, akkor az egész motor egy elcseszett chopper lett volna.
Aztán délután lehívtam Ricchiet, hogy nézze meg mit alkottam. A vége az lett hogy összeraktuk az egész motort. Nem rendesen csak úgy "vázlatosan". Még módosítani is kellett a terven. Levágtam a Babetta hátsó lengőkarját és visszatettem helyette a Schwalbe-ét.
Megtaláltam a légszűrő helyét.
2005. 08. 19. - Bolt-túra I.
 
Hát az első vásárláskor csak 2000 Ft-ot költöttem. Ha úgy nézzük még sok is volt azért a sok pici szarért. De legalább már a karburátort felújítottam. A vízkőoldó tényleg a legjobb megoldás a rozsdás, koszos karburátor kipucolására. Ja meg a fülpiszkáló és a karburátor már úgy néz ki mintha új lenne.
A 72-es fúvóka elég lesz a motornak, de majd ha kész lesz akkor kipróbálom benne a TRABANT 200-as fúvókát is. Majd kiderül hogy mi lesz belőle!
 
2005. 08. 20. - Széthúztuk a blokkot.
 
A motor kipucolásával bőven ráértünk, mert a henger meg a dugattyú csak egy hét múlva jön meg, szóval még ráérek. Ma lejött hozzám mindenki, Ricsi, Rolcsi és Tomi aztán nekiálltunk  szétszedni a cuccot. Itt nem volt olyan meglepetés, mint a henger lehúzásakor. Csak a csavarok feje volt szétvágva. Jah és a szimeringek gondolom már voltak cserélve, mert MADE IN POLANS nem a gyári német tomítésekre utalnak.
 
Össze is raktuk szépen, csak aztán a amikor próbálgattuk a sebességeket egyedül az 1-es volt meg. Nah hát akkor úgy döntöttünk hogy aznap többször már szét nem szedjük.
2005. 08. 21. - Elkészült a kormány.
 
A kormány már kész van. Na még nem teljesen, de a lényeg már kész. Kap még két fekete kart /fék, kuplung/, szivacsot a kormány "merevítő" bőr borítással, és ugyanolyan markolattal.
 
2005. 08. 29. - Gittelés.
 
Vettem ma gittet és délután neki is láttunk a motor gittelésének. Vagyis csak a nagyrészének. A motornak 3 részét kellet "kisimítani". A -kormányt
                               - az összehegesztett váz két pontját.
Képek a munkáról:
 
 
A motorra kb. 8 dkg gitt került fel. A tartóssága majd kiderül, mert persze gittelni is most próbáltam először.
2005. 09. 01. - Lefújtam alapozóval a motort.
 
Ma végre sikerült lecsiszolnom az egész motort, kész lett a gittelés ezért lefújtam az első réteg alapozóval.
2005. 10. 28. -Lefestettem a vázat és a tankot.
 
Már korábban leírtam hogy a motor festése már meg volt tervezve. A festékeket is megvettem már korábban de csak ma volt időm elkezdeni a festést. Semmi különlegeset nem akartam hiszen nem is tudtam volna. A tank 3 színü lett /fehér, arany, fekete/, a hátsó villa fekete, az első teló arany, a váz pedig fehér. A kerekek festése még egy pár hetet késik /nincs rá időm, meg a csiszolás nem a legjobb munka/.

Készül az arany csík. A felirat majd később kerül a néhai JAWA felirat helyére.
2005. 10. 30. -Elkészült a két sárhányó.
 
Az első és hátsó sárhányóbol is bőven vágtam le. Ezen kívül még le kellett rövidítenem az első sárhányó tartóját, mert elég hülyén nézett ki az a 3 cm hézag a "sport" sárhányók alatt. Így most már szép.
A hegesztés és csiszolás után.
2005. 11. 03. - Villa tisztogatás.
 
Eszembe jutott hogy amikor meghegesztettem a villafogatást, a kormány nem fordult el rendesen a kormányzár és a régi kormány tartója miatt. Így hát lecsiszoltam és lefestettem régi színére, feketére.
Minden felesleg nélkül.
2005. 11. 04. - Összerakás.
 
Végre a váz minden része le van már festve, tehát össze tudom rakni a motort. Ma neki is álltam.
A hátsó sárhányó.
2005. 11. 06. - Összerakás II.
 
A motort összeraktam, igaz a kerék még nincs lefestve, és új gumit sem kapott még, de Ricchie motorját kölcsönkértem és beletettem azt, mert az enyémet még furatom.
2005. 11. 07. - A gitt.
 
A gitteléses résznél elfelejtettem lefényképezni a cuccot, úgyhogy most bepótolom.
2005. 12. 25. - Lámpák.
 
Még a babettámra készítettem ezeket a hátsó lámpákat, de azóta is nagyon tetszik. Ezért felkerült a Simbettára is. Az ex-csomagtartóra, vagyis annak merevítőjére rögzítettem. Ez a merevítő pedig nem más mint a babetta első lámpatartója. Az elsőlámpát csak lefestettem, és vágattam a régi domború üveg helyére egy plexit. Ezt még sötétíteni fogom egy ablakfóliával és kész is. Valószínüleg a kapcsolók is a lámpába kerülnek majd.
2005. 12. 26. -A motor újra darabokban.
 
Szétdöntöttem a motort, remélem hogy utóljára. Kivettem Ricchie blokkját, visszatettem az enyémet, deklik és henger nélkül. /Talán most már meg lesz furvatva; a deklik pedig polírozva leszek, nem én csinálom, hanem egy hozzáértő, azt mondták, majdnem eléri a króm minőséget: majd kiderül/
2006. 01. 02. -Egy pár kép az újításokról.
 
Itt a leendő kipufogó és az új karok.
2006. 01. 02. -A kerekek.
 
Lefetettem a kerekeket, még a küllőcsiszolás van hátra. A gumikat rajtuk hagytam, mert egyszerűbb volt festeni, nem volt kár értük mert nem ezeket fogom használni. Az agy arany, a felni fekete, a küllők pedig fém.
2006. 03. 08. -A gumik.
 
Megtaláltam az új gumikat is. Márkájuk MITAS, bordázatuk szép, szélességük már nem annyira: 70/90. Számomra inkább az áruk volt megyőző: 3100 Ft/db. Nem valószínű hogy a motor annyit lesz használva hogy ezek is elkopjanak.
2006. 03. 15. -Összerakás.
 
A motort megint elkezdtem összerakni, most már új gumikkal és teleszkóppal. A blokk később kerül bele, mert a hengerre még várnom kell.
2006. 03. 15. -Teleszkóp.
 
A Tudtam szerezni egy MZ teleszkópot használtan, 2000 Ft/db áron. Sztem ez baráti ár a bolti 10000 Ft/db-hoz képest. Javítani nem kellett őket, tökéletesen működnek. Kosz viszont volt rajtuk bőven. A rugót meghagytam a krómot, a felső és alsó tartót pedig arany színűre fényeztem.
2006. 03. 27. -Összerakás.
 
A motort beletettem, beállítottam a hátsó kereket és feltettem a láncot. A dekniket valószínüleg polírozni fogom.
2006. 04. 28. -Polírozás.
 
Sikerült ma vennem filckorongot, és a többi polírozáshoz szükséges eszközt. 5 órakor elkezdtem polírozni a két deknit és a karburátor alját, majd 10 órakor végeztem vele. Sok polírozott blokkot láttam, de a simson és ifa feliratot egyiken sem sikerült tökéletesen polírozni. Ezért gondoltam hogy lecsiszolom róla ezeket a feliratokat. Először 180-as csiszolópapírt használtam, majd amikor már majdnem eltünt a felirat folytattam 800-as vízpapírral. Még aznap lelakkoztam minden polírozott elemet.
2006. 04. 29. -Deknik, összerakás.
Megszáradt a lakkozásom szépen mára, így össze tudtam rakni, fel is töltöttem hajtóműolajjal. Be még nem indult, semilyen beállítás nincs még.
2006. 05. 07. -Kipufogó, beállítás.
Elkezdtem a gyújtás és karburátor beállítását, Ricchie rezóját kérte el. Nem sok sikerrel! Csak 1-2 durrant, meg kipufogó nélkül 20 cm-es lángot köpött. Egyedüli pozitívum, hogy szikra volt a kezdetektől! Majd 1 hét múlva!
2006. 05. 14. -Kipufogó, beállítás II.
A simson.hu javítási útmutatóinak és fórumának segítségével már több infóval gazdagodtam. Vettem egy enduró csonkot és kipucoltam a saját kipufogómat. A babetta kipufogó ötletét már elvetettem. Egyenlőre csak 1 kipufogó lesz rajt, a bejáratás után majd eldöntöm, hogy legyen e párja. Ma sajnos csak gyújtást tudtam állítani, de egy új szivatóval már elég is volt az első 50 méter megtételéhez.
2006. 05. 20. -Tank csere.
A tankkal sorozatos problémáim voltak, mert a benzincsapot nem tudtam normálisan elhelyezni, és nem lehetett hozzáférni. Így hát tankcserére került sor. Volt itthon egy ezeréves komár tank, eredeti festéssel igaz, de feláldoztam. Így a motor alakja meg is változott. A tankot 2 db tartóval támasztottalmeg alúlról amit egy 20 cm-es vasdarabból vágtam formára. Szerintem szép lesz ez is, de ami a legfontosabb, a benzin tökéletesen le fog folyni belőle.
2006. 06. 03. -Festés III.
Mivel a tanktartókkal újra hegesztenem kellett a tankot, ezért újra jött a csiszolás és festés. Hamár hegesztettem akkor a babetta "csomagtartót" is felhegesztettem. A tank is fehér festést kapott, a közepe fekete lesz, arany csíkokkal szegélyezve.
2006. 06. 05. -Összerakás III.
Most már sokadszorra, de újra elkezdtem összeszerelni a motort.
2006. 06. 05. -Kipufogó.
A simson.hu-n láttam egy ötletet a dupla kipufogó megépítésére. Az elején még babetta kipufogókből akartam összehozni, de a vas megyében készült 2 motort látva úgy döntöttem, hogy simson kipufogókat készítek. Az egyik kipufogó már adott volt az s50-esből a másikat pedig Szitya adta, ami az SR 50-esen volt régen. A hangtompítókat szétvágtam/kb. 20 cm-rel rövidebb a kipufogó/, és készítettem bele perforált csovet, az rászorítottam a kipufogó végére és a hangtompító egyik darabjára. Az SR 50-es kipufogóvégére még egy nagyobb lyukat kellett csinálnom, bele pedig egy nagyobb átmérőjű csövet hegeszteni, hogy szimmetrikus legyen. A perforált csövön kívüli részt vattával tömtem meg. A hangja szép lett. A csonk hegesztése sem volt egyszerű de egész jól sikerült, a felfogatást hátul a teleszkópnál a babetta hátsókerékállítójával oldottam meg, a kipufogókat pedig hőálló feketével mattra fújtam.
2006. 06. 25. -Kipufogó.
Felraktam a kipufogót és a rácsokat a motorra. A rácsokat újan vettem, de minőségük borzalmas volt ezért újra festettük. Ezen kívűl még egy oldalkitámasztót is raktam rá.
2006. 07. 25. -Kapcsolók.
2 kapcsolót fúrtam a lámpába, amik hőskorukban még egy UAZ-ban szolgáltak. Kipolíroztam őket, az egyik a gyujtásé, a másik a világításé lesz.
2006. 08. 05. - Rács.
A tank és váz közt egy nagy rés tátongott, amit próbáltam valahogy kitölteni. Ezt egy teherautó légszűrő lemezéből vágtam ki, majd feketére lettek festve.
2006. 08. 28. - Tűzoltókészülék.
A nagyszüleimnél találtam egy kis poroltót, pirosat, már 10 éve ott állt, szóval tűzoltásra már nem valószínű hogy jó, de ki nem próbáltuk. Lefestettük, a fényezése a tankéhoz hasonló, fekete, fehér középpel és arany csíkkal.
2006. 09. 27. -Lassan elkészül.
Még nem került helyére a poroltó, nincs bevezetékelve, de már szépen megy. A hétvégén Ausztriában voltam a Fertő tó mellett Volkswagen találkozón, ahol csináltattam egy rendszámtáblát.
2006. 09. 28. -Légszűrő.
Egy gazdaboltban vettem egy kapálógép légszűrőt, olyat mint ami Ricchie motorján is van. Ez sokkal jobb, mit az eddigi kényszermegoldás, a direktszűrő. Ha a kapálógép nem szedi össze a port, miközben kaparja a földet, akkor a motornak is tiszta levegőt kell biztosítania./gondoljuk mi/
Home
 
Átépített/
felújított motorok
 
Rólunk
 
E mail @
 
2006. 10. 08. -Csavarok.
Volt pár csavar ami helyett nem akartam újat venni, mert még jók voltak, de kinézetre csúnyák. Volt egy kis kályhaezüstöm, aztán valami piperecuccal /olyan mint egy kis ecset/ lefestettem őket. Így azért jóval szebb.
2006. 10. 08. -Eddig ennyi.
Vettem egy komár benzincsapot, mert a verhovina egy kicsit csöpögött. Hátra van még a vezetékelés, bőrözés és a matrica csináltatás. Ezek már hamar meglesznek, de a lényeg, hogy a motor szépen megy.
2006. 10. 08. -Tanksapka.
Nem gondoltam volna, hogy a tesco-ból is veszek még valamit a motorhoz. Ott találtam egy univerzális tanksapkát. Eddig csak egy kanna kupakja volt a tankon, mert az eredeti nem volt meg.
Web Page Maker, Make your own web page