Reklám:
 
Simson SR 50
 
 
Sziasztok Szitya vagyok és egy átépítést fogok nektek leírni. Először is kezdjük azzal, hogy egy Simson SR50-est építettem át.
Az alany egy Sr50-es amit 2002-ben vettem nagyon jó állapotban 6000 km-rel. Nem is volt vele semmi gond. Ezalatt a négy év alatt MZ telóval, rezó kipufogóval, stroboszkóppal gazdagítottam külsőleg. Motorikusan nagyobb lánckerékkel. Közben láttam több nagyon jól átépíttet német SR50-et innen jött meg ötlet. Két megoldás közül választhattam teljesen átépítem de akkor utcai használatra nem lett volna igazán "kényelmes" vagy inkább használható. A másik egy mindennapi használatra alkalmas de szép és feltűnő motor. Végül a második mellett döntöttem mert nagyon sokat motorozok. Egyébként szerintem gyorsan 3 hónap alatt készült el.A motor most, 2006 októberében kapott egy 60ccm-es henger szettet is.
Röviden a következőket szerettem volna megvalósítani, ami később sikerült is:
 
- felpolírozni az összes alumínium alkatrészrét
- új sárvédőket
- más lábtartókat
- más km óra hátlapot
- és még sok apróság
 
Polírozás: Szükséges hozzá: egy jó erős fúrógép, polírkorong ami kb 440Ft /én egy kicsit erősebbet vettem/, polírpaszta és rostos csiszoló ami az oxidot szedi le. Először lecsiszoljuk az oxidot majd a korongot megpörgetjük a pasztába, várunk egy kicsit még magába szívja és polírozunk. Ez azért nem ilyen egyszerű. igazán jó csak akkor lesz ha a felület nem karcos, de a nagyon kicsi karcokat a paszta eltünteti. Ami pedig a paszta után marad fekete szennyeződés a higító leviszi. Felpolíroztam többek között a dekniket, első villát, első-hátsó fékeket, sárvédő tartót, hátsó telókat, csomaghorgot, fék-, kuplungkart, váltó rudat, váltókart, tükör tartószárát és a kipufogócsonkot. Nem mondom, hogy könnyű munka, de megéri. És, hogy mennyi idő után mattul le azt sem tudom.
Rostcsiszoló
Polír paszta
A motor az átalakítás előtt.
Filckorong
Polírozás közben
Az eredmény:
Sárvádők: Azzal mindenki egyetért, hogy az eredeti sárvédők nem a legszebbek. Az S 50-es sárvédőket Rudeetól kaptam, ezt alakítottam át és csináltam hozzá tartókat, majd a motor színére, fehérre lettek lefestve. Eltüntettem a lyukakat, horpadásokat aztán jöhetett a festés. Hátsó tartói rézzel lettek hegesztve mert különben elégett volna. Az elsőt megpróbáltam a legközelebb tenni a gumihoz.
 
Lábtartók: Ezek újra lettek festve és a gumi helyett alumínium lemezt tettem rá. Egyedül a lemezt kellet reszelővel megformáznom ez volt hosszabb munka.
 
Kilométer óra: Ezen gondolkodtam a legtöbbet. Abban biztos voltam, hogy a mutató függőleges állásból indul mint a sportmotoroknál és piros fekete színű. A hátlapot 320-ig :) skáláztam és itt fehér lett az alapszín. A háttérvilágításnak  a régi piros égőt egy kék led váltotta fel amit úgy forrasztottam bele. A led 3,5 V-os ezért egy ellenállást kellett bekötnöm, hogy a 12V-os akksi ne ölje meg. Egyébként a motor 72 km/h-val megy, ami egy SR50-től nem is olyan rossz.
 
Térdvédők: Mint minden SR50-nél, ha csak elborul a motor vagy elesik vele az ember a térdvédő szinte biztos, hogy megsérül. Ez velem sem történt másként. Ezért újra lett hegesztve/rézzel/, gittelve és festve. A szélére nehezen tudtam szerezni szegélygumit, de sikerült. A csiszoláshoz 280-as csiszolópapírt és 400-as vízpapírt használtam.
Gumi: Mivel hátul még csak egy éves volt a Vee Rubber gumim ezért csak előre vettem. Sok német SR50-en láttam olyat, amilyent én akartam, ezért sokáig jártam utána. Végül is tudtam venni 300x12-es méretben simább gumit, a márkája pedig Heidenau, 4600 Ft +szállítási díj. Amúgy ez a gumi jól tapad, picit puhább és még jól is néz ki.
 
Kipufogó: Mint már említettem az eredetit lecseréltem rezóra. Amikor a motort bedöntöttem, a kanyarba leért ezért feljebb tettem és újra festettem hőálló matt feketére.
Egyebek: A fényszóróba a helyzetjelző helyett kék ledet forrasztottam bele, ami elé szintén ellenállást tettem. A dudát szintén felpolíroztam de csak a szélét a belsejét pedig feketére festettem.
 
A motoron természetesen még lesznek változások. Az akkumulátor mögötti részt és az alatta levő fekete műanyag helyett alulemezt teszek. A sárga indexbúrák helyét fehérek veszik át. Ezeket is bemutatom majd ha elkészültek.
 
Ha még több képet szeretnétek /mert van bőven/, vagy kérdésetek van valamivel kapcsolatban /nem valószínű, hogy egy napon belül, de az biztos hogy válaszolok/  akkor írjatok.
 
 
Motortartó állvány:  Úgy mint ahogy a sportmotoroknál alkalmazzák én is készítettem egy ilyen állványt.Bár ott nincs középstandard, ennek a motornak inkább a optikailag áll jól! A kérdés az volt, hogy úgy hajlítsam, vagy hegesszem. A másik a felfogatási pont. A hátsó rugó alját használta erre a cél, csak egyszerűen a teló alja beleül egy fébevágott csőbe.Kerék helyett csapágyat használtam. Már csak festésre és kész is van!
Home
 
Átépített/
felújított motorok
 
Rólunk
 
E mail @
 
Web Page Maker, Make your own web page